Zimowy spacer na Wielki Kopieniec

Po wielu tygodniach mroźnej zimy aura wynagradza nam ciepłym przedwiośniem i piękną pogodą.  W górach ciągle jednak zima ma się dobrze. Korzystając z tych sprzyjających warunków ponownie wybrałem się w Tatry, tym razem polskie. Towarzyszył mi niezawodny kumpel Sławek. Postanowiliśmy zrobić sobie łatwą przebieżkę kondycyjną, a potem zobaczyć co słychać w Zakopanem. Dawno nie byłem na Wielkim Kopieńcu i tam zabrałem kolegę. Pamiętałem, że stamtąd roztacza się bajeczna panorama na Tatry i się nie myliłem. Po raz pierwszy obejrzałem ją w scenerii zimowej. Wyjątkowo pięknie prezentuje się stąd Orla Perć, którą widać prawie w całości. Wyruszyliśmy z Jaszczurówki, żeby przez Halę Kopieniec wyjść na Wielki Kopieniec. To własnie na tej hali niedawno odkryto ukrywającego się żołnierza. Przed nami podążała grupa młodzieży szkolnej. To dobrze, że wychowawcy ukazują młodzieży zalety turystyki górskiej.

Potem zawróciliśmy na Halę Olczyską i przez Nosalową przełęcz zdobyliśmy Nosal. Tutaj widoczki już się pogorszyły, bo od wschodu chmury zasnuły troszkę szczyty. Skały na szczycie przybierają fantastyczne kształty, co widać na fotkach. Po dojściu do stoku slalomowego skorzystaliśmy z kursującej kolejki i zjechaliśmy na dół, gdyż postanowiłem zobaczyć narciarzy w akcji na stoku. Jakoś nigdy nie miałem okazji przejechać się tą kolejką. Wycieczka była krótka, ale pozwoliła przekonać się, że w dolnych partiach gór trzyma mrozik i śnieg jest twardy, zmrożony, ale powyżej lasu, do słońca śnieg topi się, rozmiękcza i warunki do wędrówki są trudne, bo człowiek już się zapada. Wnet się przekonamy, czy zima jest w Tatrach w odwrocie, czy jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa. Dziękuję Sławkowi za piękne panoramy. Zapraszam do fotogalerii. A tu graficzny opis wypadu na Kopieniec i Nosal.